Siirry pääsivulle
Överdirektör, avdelningen tjänster - Digi- ja väestötietovirasto

Vi söker en överdirektör för ledningen av avdelningen tjänster vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata.

Som överdirektör leder och utvecklar du avdelningens verksamhet och ansvarar på ett övergripande sätt för resultaten inom avdelningens ansvarsområde.

Som överdirektör lyder du under generaldirektören och är medlem i ämbetsverkets ledningsgrupp.

Avdelningen tjänster ansvarar för upprätthållandet av befolkningsuppgifter och registreringen av livshändelser, arvsrättsliga tjänster, stödtjänster för elektronisk ärendehantering samt främjandet av digitaliseringen, den digitala säkerheten och interoperabiliteten. Avdelningen ansvarar också för utvecklingen, upprätthållandet och produktionen av ämbetsverkets datasystem. Avdelningen tjänster är indelad i tre enheter.

Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

Behörighetsvillkor för uppgiften är högre högskoleexamen, sådan mångsidig erfarenhet som uppgiften kräver, i praktiken visad ledarförmåga och ledarerfarenhet (5 § i statsrådets förordning om Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata). Dessutom ska den som utnämns till tjänsten vara finsk medborgare (7 § i statstjänstemannalagen).

Av den statliga personal, som enligt de föreskrivna behörighetsvillkoren förutsätts ha högskoleexamen, krävs vid tvåspråkiga myndi-gheter utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i majoritetens språk inom myndighetens ämbetsdistrikt samt nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i det andra språket (Lagen om de språkkunskaper som krävs av offentligt anställda 424/2003 6§ 1 mom.).

Språkkunskaperna ska visas primärt enligt förordning 481/2003 (t.ex. språkexamina för statsförvaltningen, språkkunskap som visats genom allmänna språkexamina eller språkkunskap som visats i samband med studier).

Föreskrivna krav på språkkunskaper
  • Svenska
    • Muntliga: Nöjaktiga
    • Skriftliga: Nöjaktiga
  • Finska
    • Muntliga: Utmärkta
    • Skriftliga: Utmärkta
Av sökanden förväntar vi oss

Uppgiften kräver omfattande och stor erfarenhet av ledarskap och en stark förståelse för samhällsutveckling. Vi förväntar oss att du har en resultatrik förändringsstyrning, erfarenhet av påverkansarbete inom statsförvaltningen och uppmuntrande personal- och personalledningsfärdigheter. Dessutom förutsätter uppgiften mycket goda interaktions- och samarbetsfärdigheter samt lösningsorientering även vid komplicerade problem.

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata är ett ämbetsverk som utvecklas och som har flera platser. I ledningen av ämbetsverket betonas förmågan att kontinuerligt utveckla funktionerna. Du ser digitaliseringen som en resurs. Vi värdesätter din erfarenhet och din förmåga att leda en omfattande serviceförändring. Våra värderingar som är närvarande i vår praktiska verksamhet och i vår dagliga interaktion är mod, respekt och förtroende.

Goda kunskaper i engelska räknas som merit.

Förmåner Vi tar hand om personalens välmående bl.a. genom att erbjuda arbetsredskap som främjar ergonomin, flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder vår personal även motions-, kultur-, arbetsrese- och lunchförmåner samt heltäckande företagshälsovårdstjänster. Förtydliganden

Med den sökandes samtycke kan göras en omfattande säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

Kontaktinformation

Generaldirektör Janne Viskari, tfn. 0295 536 288, anträffbar 17 april kl. 14-15 och 22 april kl. 15-16

Register

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata registratorskontoret

    PL123
    00531 Helsingfors

  • Organisation

    Vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB) bygger vi ett smidigt Finland. Hos oss får du utveckla tjänster för offentliga och privata organisationer som säkerställa att samhället fungerar på ett tillförlitligt sätt.

    Vi bygger trygga digitala lösningar för att göra vardagen smidigare. Vi arbetar också med mänskliga frågor, eftersom vi är med i många olika livsskeden. Som kärleksmyndighet vet vi att människor har ett liv även utanför arbetsplatsen.

    Därför anpassar vi oss efter människornas livssituationer.

    plats
    Helsingfors, Tavastehus, Joensuu, Jyväskylä, Kajana, Karleby, Kouvola, Kuopio, Lahtis, Villmanstrand, S:t Michel, Uleåborg, Björneborg, Rovaniemi, Seinäjoki, Tammerfors, Åbo, Vasa

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors
    Fågelviksgränden 2
    00530 Helsingfors
  • Tavastehus
    Wähäjärvenkatu 6
    13200 Tavastehus
  • Joensuu
    Torikatu 36 B
    80100 Joensuu
  • Jyväskylä
    Vapaudenkatu 58 A
    40100 Jyväskylä
  • Kajana
    Lönnrotinkatu 2 C
    87100 Kajana
  • Karleby
    Kaarlelankatu 27
    67100 Karleby
  • Kouvola
    Vuorikatu 1
    45101 Kouvola
  • Kuopio
    Puistokatu 29
    70110 Kuopio
  • Lahtis
    Kirkkokatu 12 B
    15140 Lahtis
  • Villmanstrand
    Villimiehenkatu 2 B
    53100 Villmanstrand
    Finland
  • S:t Michel
    Raatihuoneenkatu 5 A, 5.krs
    50100 S:t Michel
  • Uleåborg
    Isokatu 4
    90100 Uleåborg
  • Björneborg
    Yrjönkatu 6
    28100 Björneborg
    Finland
  • Rovaniemi
    Hallituskatu 5C
    96100 Rovaniemi
  • Seinäjoki
    Juhonkatu 4, 2. krs
    60320 Seinäjoki
  • Tammerfors
    Hatanpään valtatie 36
    33100 Tammerfors
  • Åbo
    Itsenäisyydenaukio 2
    20800 Åbo
  • Vasa
    Wolffintie 35 B
    65200 Vasa
  • Mer om arbetsgivaren
    Annan information

    Övrig information beskrivning

  • Annan information om jobbet: Tjänsten är inte bunden till en specifik plats, utan tjänstestället bestäms tillsammans med den som väljs till tjänsten. Att utföra arbetsuppgifterna kräver dock både regelbundna resor till Helsingfors och en allmän beredskap att resa.

    Ansökan ska skrivas antingen på finska eller svenska. Ansökningarna är offentliga handlingar.

    I ansökningsformuläret finns ytterligare frågor om tjänsten som vi ber de sökande att besvara. Vi rekommenderar att du gör an-sökan via jobbsökningstjänsten Valtiolle.fi för att säkerställa att du tillhandahåller all information som behövs för rekrytering.
  • Personalgrupp: Chefsuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Position skapad: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund av aktualitet: Arbetets art
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: En prövotid på högst sex (6) månader kan tillämpas på uppgiftena.
  • Löneuppgifter: För tjänsten betalas lön i ett eurobelopp som avtalas separat. Den sökande kan framföra ett önskemål om lönen.
  • Sök nu!
    Sinulle suositellut työpaikat

    Kaikki työpaikat
    Uusimmat työpaikat
    Hakuaika päättymässä

    Työpaikat englanniksi
    Työpaikat ruotsiksi
    Etätyömahdollisuus

    Hakijan ohje
    Tutustu työnantajiin
    Työelämäuutiset

    Pohjoismaiden ministerineuvosto
    EU:n avoimet työpaikat
    Naton avoimet työpaikat

    Sivun tiedot
    Valtiolle.fi Valtiolle.fi-logo

    Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.

    Muokkaa evästeasetuksia

    Löydät meidät myös täältä:

    Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste sekä saavutettavuusseloste.

    Anna palautetta sivustosta.
    Anna palautetta saavutettavuudesta.